Історія
Кафедра дизайну та реклами Факультету філософії та суспільствознавства НПУ імені М.П. Драгоманова засновано у 2009 році. Очолює кафедру кандидат філософських наук, доцент, член спілки дизайнерів України Лілія Миколаївна Дерман.
На кафедрі дизайну та реклами працювали та працюють відомі фахівці: Ю.Г. Легенький - доктор філософських наук, професор, член Національної спілки художників України, член Спілки дизайнерів України, фахівець з дизайну середовища (монументально-декоративне мистецтво), автор монументальних розписів у м.Києві, Кишиневі, Переяслав-Хмельницькому, Луганську, Вінниці, автор п'яти навчальних посібників, семи монографій; Ю. Г. Рєпін (1930-2013) – архітектор, доктор архітектури, професор, дійсний член Академії Архітектури України, автор проектів з житлового середовища, автор численних статей та монографій з проблем архітектурного проектування; В.Г. Штолько – архітектор, доктор архітектури, професор, народний архітектор України, президент Української академії архітектури, автор численних статей з проблем архітектурного проектування; Ю.В. Юхимик – доктор філософських наук, професор, фахівець з етико-естетичних проблем в мистецтві; М.М. Розумний – доктор політичних наук, професор, фахівець з соціальних комунікацій, реклами і PR; В.М. Сковронський – архітектор, член Спілки дизайнерів України, автор проектів з житлового середовища; Н.Я. Бугай – дизайнер, кандидат філософських наук, автор статей з проблем історії костюма, моди; Ю.В. Корнієнко – дизайнер, кандидат філософських наук, автор статей з проблем дизайну та архітектурного проектування; Ю.В. Кушнір – дизайнер, автор статей з проблем ландшафтного дизайну та дизайну середовища; Н.К. Бут – архітектор, член Спілки архітекторів та Спілки дизайнерів, автор численних статей з проблем ландшафтного дизайну та дизайну середовища; Б.В. Сковронський – майстер живопису і рисунку; Л.М. Дерман – дизайнер одягу, член Спілки дизайнерів України.
Кафедра стала організатором науково-практичних конференцій: «Розвиток дизайну у контексті сучасної культури України» та «Дизайн в контексті сучасних практик культури (мода, реклама, шоу-бізнес, естрада, туристична діяльність)».
На кафедрі діє семінар з проблем сучасної моди та дизайну середовища, викладачі кафедри проводять майстер-класи з проблем візуальної культури.
Протягом становлення та розвитку кафедри захищено 8 кандидатських робіт з проблем дизайну, моди, реклами і культурих практик сучасності.
Особливість підготовквки фахівців на кафедрі полягає у застосуванні філософсько-естетичного досвіду рефлексії з дизайнерських практик, зокрема дизайну інтер'єру і одягу.
Навчальні дисципліни
Кафедра дизайну та реклами є структурним підрозділом Факультету філософії та суспільствознавства НПУ імені М.П. Драгоманова. Рік створення – 2009.
Кафедра дизайну та реклами є випусковою і проводить підготовку фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями:
- за освітнім ступенем бакалавр за спеціальністю 022 – дизайн за напрямами: «дизайн середовища», «дизайн одягу», «графічний дизайн».
- за освітнім ступенем магістр за спеціальністю 022 – дизайн за напрямами: «дизайн середовища», «дизайн одягу», «графічний дизайн».
ПЕРЕЛІК ОСНОВНИХ ПРЕДМЕТІВ
Важливою складовою професії дизайнера одягу чи середовища є вивчення дисциплін «Проєктування», «Рисунок», «Живопис», «Пластична анатомія», «Основи композиції», «Кольорознавство», «Основи екодизайну», «Основи формоутворення», «Матеріалознавство», «Дизайн технології віртуального простору», «Комп'ютерна дизайн-графіка», «Архітектурні конструкції», «Ландшафтний дизайн», «Дизайн-технології одягу», «Типологія поверхонь в одязі», «Семіотика моди», «Філософія моди», «Синтез мистецтв в архітектурі», «Культурно-історична типологія костюма», «Культурно-історична типологія інтер'єру», «Історія дизайну», «Історія інтер’єру», « Теорія та історія етнодизайну», «Історія орнаменту», «Нарисна геометрія», «Арт-менеджемент», «Менеджмент у сфері мистецтв», «Fashion-менеджмент», «Моделювання», «Проектна графіка», «Комунікативні технології в проєктуванні», «Фоторафіка», «Книжкова графіка» тощо сприяючи новим відкриттям та формуванню індивідуального дизайнерського бачення.
ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН
Метою освітньої діяльності кафедри за даною спеціальністю є підготовка високопрофесійних фахівців у галузі графічного дизайну.
Ви навчитеся:
- розробляти фірмовий стиль;
- моушн-дизайну;
- отримаєте розуміння типографії та поліграфії;
- отримаєте розуміння колористики;
- створювати 2d та 3d персонажі;
- розробляти айдентику і брендування компанії;
- основам авторського права.
Після закінчення даної спеціальності ви отримаєте можливість працювати у сфері реклами, поліграфії, типографії, моушн-дизайнером, дизайнером-ілюстратором, гейм-дизайнером, художником-аніматором тощо
ДИЗАЙН ОДЯГУ
За цим напрямом студенти навчаються проєктуваню колекцій одягу: прет-а-порте, прет-а-порте-де-люкс, авангардних та арт-колекцій, театрального та видовищного костюма. Зокрема студенти постійно отримують знання щодо прогнозування модних тенденцій, новітніх технологій (НТР) у сфері дизайну.
Особливостями школи проєктування за напрямами дизайн одягу є «школа риторичного проєктування», заснована та впроваджена професором, доктором філософських наук Ю.Г. Легеньким та проєктування «цифрового одягу», що є новою реальністю сучасного дизайну. Зокрема під час навчання студенти освоюють біонічний підхід до проєктування одягу та вивчають основи «екологічногодизайну».
Метою освітньої діяльності кафедри за даною спеціальністю є підготовка високопрофесійних фахівців у галузі дизайну одягу, здатних конкурувати на європейському ринку праці.
Ви навчитеся:
- генерувати ідеї для вироблення креативних ідей;
- вибудовувати розгалужену систему комунікацій;
- створювати колекції одягу та втілювати їх у життя з урахуванням функціональних, технологічних, екологічних та естетичних вимог.
- моніторити ринок та аналізувати модні тенденції;
- конструювати та моделювати вироби для колекцій;
- складати технічну документацію (робити специфікацію, технологічні описи тощо);
- конфекціюванню (підбирати матеріали та фурнітуру для виготовлення одягу);
- основам авторського права.
Після закінчення даної спеціальності Ви отримаєте можливість працювати у fashion індустрії дизайнером одягу, художником по костюмам, баєром, стилістом, конфекціоністом, дизайнером цифрового одягу та віртуальних персонажів тощо.
ДИЗАЙН СЕРЕДОВИЩА (ІНТЕР’ЄРУ)
Майбутні фахівці за даним напрямом навчаються проєктуванню різноманітних об'єктів середовища, що пов'язані з різними сферами життєдіяльності людини: проєктування житлових та громадських приміщень, об'єктів ландшафту тощо.
Метою освітньої діяльності кафедри за даною спеціальністю є підготовка високопрофесійних фахівців у галузі дизайну інтер’єру, ландшафтного дизайну, предметного дизайну.
Ви навчитеся:
- створювати інтер'єри в різних стилях.
- створювати складні дво- та тривимірні моделі для візуалізації архітектурних, ландшафтних та інтер'єрних проєктів.
- створювати колірну та світлову гармонію в інтер'єрі;
- розробляти плани, розрізи, розгортки, перспективи приміщень тощо;
- складати специфікації та підбирати будівельні та оздоблювальні матеріали, меблі, текстиль для інтер'єру тощо;
- основам авторського права.
Після закінчення даної спеціальності ви отримаєте можливість працювати дизайнерами інтер’єру, ландшафтними дизайнерами, розробляти предмети побуту тощо.
Практичне підґрунтя підготовки спеціалістів з дизайну:
- етнографічна практика;
- практика пленер;
- виробнича практика;
- технологічна практика;
- педагогічна практика
Під час навчального процесу на кафедрі регулярно проводяться різноманітні МАЙСТЕР КЛАСИ та зустрічі із фахівцями з різних сфер дизайну. Студенти кафедри активно беруть участь у різноманітних конкурсах, олімпіадах, фестивалях, що присвячені темі дизайну.
ДОПОМОГА З ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯМ (практика).
Найкращі студенти отримують хороші рекомендації та допомогу у працевлаштуванні у різних приватних фірмах та державних установах. Проходять практику в межах українського тижня моди тощо.